onsdag 4. april 2012

the hunger games

hei bloggen!

etter at jeg så på the hunger games på kino så har jeg begynt å like denne filmen litt mere enn twilight. Jeg må ikke glemme hvorfor jeg ble glad i twilight da. Men the hunger games er kanskje litt mer nærmere det ekte livet, enn vampyrer og varulver. Jeg anbefaler jenter og gutter i alderen 12-18 år, se the hunger games.

Handlingen er egentlig ganske enkel, for det fortelles egentlig ganske mye i tittelen på filmen. Dette er også en bok-serie som er skrevet av forfatteren Suzanne Collins. Det er 12 distrikter og fra hvert distrikt skal to unge mennesker ( en jente og en gutt ) mellom 12-16 år bli låst inn en arena for å kjempe om døden. Det er 24 deltagere som er med, og bare en skal overleve. Men om en person først blir valgt så kan den personen ikke gjøre noe med det. Det eneste som kan gjøres er at en annen person melder seg frivillig for den andre personen. Om det skjer så kan den personen som først ble valgt ikke gjøre noe.

Ee på trileren og les bøkene, se filmen så skjønner du litt mere, det er litt vanskelig å fortelle sånn at du skjønner det.

Ingen kommentarer: